غارعليصدر زيباترين غارآبي دنيا

با تورجور كليه ي تورهاي طبيعت گردي اصفهان را ببيميد وو انها را مقايسه كنيد

غارعليصدر زيباترين غارآبي دنيا

غارعليصدر زيباترين غارآبي دنيا

غارعليصدر با 190سال سن كه ارتفاع آن 2100 متر از سطح دريا مي باشد.كه در شهرستان كبودر اهنگ و در نزديكي روستاي عليصدر واقع شده است.
براي رفتن به اين غار از اصفهان به سمت همدان حركت ميكنيم.بعد عبور از روستاي علي صدر به غار علي صدر ميرسيم كه سوار قايق ميشويم سپس مسير نسبتا طولاني را در خشكي طي خواهيم كرد و سپس دوباره با قايق به ادامه ي راه مي پردازيم.

غارعليصدر-تورجور

غارعليصدراز-اصفهان-تورجور
غار علي صدر از دالان ها،دهليز ها و تالار هاي پيچ در پيچي به وجود امده است. همچنين درياچه ي بزرگ ميان غار ،قسمت اعظم غار را بهم متصل كرده است.به همين جهت براي دست يابي به قسمت هاي مختلف غار بايد از قايق استفاده كرد.
حال سوالي كه پيش ميايد اين است كه چرا به غار علي صدر ،بزرگترين غار ابي ميگويند؟زيرا اين غار با غار كته خور در زنجان ارتباط مستقيمي دارد.
يكي از مهم ترين مزاياي اين غار اينه كه معلولين و كساني كه از ويلچر استفاده ميكنند ميتوانند تا نزديكي هاي اسكله بروند ولي امكان پياده روي و قايق راني در قسمت هاي ديگر غار براي انها وجود ندارد.

تور همدان از اصفهان-غار-علي-صدر-تورجور

جذابيت هاي غار علي صدر

هنگام قايق راني ميان طولاني ترين و پر رمز و رازترين غار آبي جهان،رسوبات اهكي كه به شكل استالاگميت(به مخلوط هاي اهكي كف غار گفته ميشود) ظاهر ميشوند را ميبيند.آبي زلال كه براي كشف راز و رمز هايش شما را به داخل خود ميكشاند.

تور2روزه ي همدان از اصفهان-تورجور
اگر تصور ميكنيد كه اين غار مانند ساير غار ها تاريك و بدون اكسيژن است سخت در اشتباه هستيد در تمام قسمت هاي غار نورپردازي انجام شده و جلب ان جاست با وجود اينكه عمق اب تا سقف 54 متر ميرسد ولي هيگونه گاز سمي و يا تنگه ي نفس در آن ديده نميشود.

بهترين زمان سفر با غار عليصدر

تور دو روزه ي غار عليصدر از اصفهان-تورجور

بخاطر اينكه اين غار در فصل تابستان خنك و در فصل زمستان گرم است ميتوانيد در تمام فصول سال از اين غار شگفت انگيز ديدن كنيد و هواي مطبوع و خالي از هرگونه الودگي هنگام قايق راني استشمام كنيد و يك سفر عالي را براي خودتون رقم بزنيد.

چه وسايلي را براي سفر به غار عليصدر ببريم؟

به نظر من لازم نيس زياد سنگين سفر كنيد ،و داشتن يك كوله پشتي سبك كه حاوي وسايل شخصي و يك لباس گرم و كمي تنقلات باشد ،كافي است.

چه ساعت هايي ميتوان از غارعليصدر بازديد كرد؟

تور دو روزه از اصفهان-غار عليصدر

در شش ماه اول سال از ساعت 8 صبح تا 8 شب و در شش ماه دوم از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر ميتوانيد از غار بازديد كنيد.

براي ادامه مطلب كليك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.