كوير مصر اصفهان

با تورجور كليه ي تورهاي طبيعت گردي اصفهان را ببيميد وو انها را مقايسه كنيد

كوير مصر اصفهان

كوير مصر كجاست؟

كوير مصر كه به آن درياي شني ايران ميگويند در روستاي مصر در توابع شهرستان خور و بيابانك قرار دارد.كه روستاي مصر در 45 كيلومتري شرق جندق و در 60 كيلومتري شمال خور قرار گرفته است.كه ساده تر ميتوان گفت كوير مصر يا روستاي مصر بين مسير دامغان به نائين و اصفهان واقع شده است.
اين كوير يكي از بي نظير ترين كوير هاي ايران است كه هر ساله از سرار ايران به اينجا سفر ميكنند حتي كساني كه علاقه اي به كوير و كوير نوردي ندارند مطمئنم با يك بار ديدن آن و پا گذاشتن بر روي شن هاي گرم و نرم و حس كردن آن ها لابه لاي انگشتان پاهايشان ،نظرشان كاملا عوض ميشود و مشتري پرو پا قرص كوير ميشوند.
پس با ما همراه باشيد تا تك تك جاذبه هاي اين كوير زيبا را ببينيد.

همه چيز درمورد كوير مصر اصفهان-تورجور
علت نام گذاري كوير مصر چيست؟

شايد اين سوال هم براي شما پيش امده كه چرا به اين كوير،كوير مصر ميگويند؟داستان هاي زيادي وجود دارد(مثل چال اسكندرون توي برره)ولي معروف ترين آن از اين قراره كه:
چندين سال پيش فردي به نام يوسف كه كار آن گاوچراني و شباني بود روستا را از شر بي ابي با كندن چاهي نجات ميدهد.و از مردم خواست كه به خاطر داستان حضرت يوسف در مصر و احترام به آن حضرت ،اسم روستا را مصر بگذارند كه مردم به خاطر احترام شديدي كه به يوسف قائل بودن،پذيرفتند.

كوير مصر چه جاذبه هايي دارد؟

جاذبه هاي كوير مصر قابل گفتن نيستند و به نظر من حتما بايد يك سفر داشته باشيد تا خودتون همه ي اون زيبايي ها را ببينيد و عكس خاطره انگيز در ميان ماسه هاي صيغلي داده شده بگيريد.

چگونه به كوير مصر برويم-تورجورشب هاي كوير مصر

فقط كافي كفشتان را در بياوريد و پاهايتان درون ماسه هاي نرم و گرم قرار بدهيد و به رمل ها و تپه هاي ماسه اي زرد رنگ تا جايي كه چشمتان كار ميكند ،تماشا كنيد.
ديدن تپه ها و رمل هاي زرد ، تنها قسمت اين قضيه نيست.ديگر جاذبه هاي كوير مصر، چاه آب عميق،سرسبز بودن منطقه ي بياباني و وجود درخت هاي گز براي جلوگيري از جابه جايي شن ها ،هستند. همچنين شب نشيني در كوير و ديدن ستاره هاي آسمان كه احساس ميكنيد انقدر نزديك هستن كه ميتوانيد آن ها را بچينيد ،خالي از لطف نيست.همچنين يه سري جاذبه هاي غير طبيعي وجود دارد كه در زير نام ميبريم:

هزينه ي موتور چهارچرخ در كوير:

موتور چهارچرخ كويرمصر-تورجور

هزينه موتور چهار شرخ به مدت 10 دقيقه 10 هزار تومان ميباشد.

هزينه ي شتر سواري در كوير:

شتر سواري در كوير مصر-تورجور

شتر سواري به مدت 10 دقيقه 5 هزار تومن ميباشد.

هزينه ي آفرود در كوير:

تورهاي سافاري چيست؟-تورجورماشين هاي سافاري

با پرداخت 15 هزار تومن ميتونيد از ماشين هاي افرود به همراه راننده استفاده كنيد.

 

بهترين زمان سفر به كوير مصر اصفهان:

كوير مصر هم مانند ساير كوير ها به دليل اينكه اختلاف دما بين شب و روز زياد است و روزهايي گرم و شب هايي سرد دارد بهترين فصل 2 ماه اول بهار و فصل پاييز ميباشد.
براي اينكه چه وسايلي را براي سفر با كوير مصر ببريم لطفا اين مقاله را بخونيد.

براي ادامه ي مطلب كوير مصر اصفهان كجاست كليك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.