ديدني هاي بهشهر

با تورجور كليه ي تورهاي طبيعت گردي اصفهان را ببيميد وو انها را مقايسه كنيد

ديدني هاي بهشهر

بهشهر سرزمين كاخ و باغ هاي ايران

بهشهر از شهر هاي كهن ايران است كه آثار بسيار قديمي و با ارزش مندي را در دل خود جاي داده است.بهشهر شهري است كه تمدن ميانه سنگي ايران از انجا شروع شد و اثاري كه در غارهتوكمربند يافت شدند بيانگر اين موضوع است.
بهشهر در طول تاريخ نام هاي متفاتي را چون :ناميه،پنج هزاره،ثاميه، ،آسياب سر خرگوران و اشرف البلاد را به خود گرفت.
روستاي خرگوران متعلق به يك پيرزن بود كه شاه عباس اين روستا از پيرزن ميخرد كهبعد از آن به نام اشرف خوانده شد و شاه عباس پايتخت دوم خود قرار داد و از انجايي شاه صفوي به هنر علاقه مند بود دستور داد كاخ هايي زيادي همچون كاخ صفيآباد،كاخ چشمه عمارت و … را در آن بسازند.با تورجور همراه باشيد تا سفري به همه ي ديدني هاي بهشهر داشته باشيم.

 

ديدني هاي بهشهر

 

عمارت چهل ستون و باغ شاه عباس بهشهر

ديدني هاي بهشهرعمارت چهل ستون و باغ شاه عباس بهشهر

بهشهر هم همانند اصفهان و تبريز عمارت چهل ستون دارد .اين بناي زيبا در مركز شهر است و جوي آب وسط باغ شاه ، آبشار هاي پلكاني زيبايي را به وجود مي اورد.
عمارت مربوط به شاه عباس بر روي يك سكوي سنگي چهارضلعي قرار دارد كه در سال ۱۰۲۰ بنا گشت كه به ديوانخانه نيز معروف است.
قابل ذكر است كه شهرداري امادگي لازم جهت تخليه اين مكان و تبديل آن به مكان گردشگري صرف موزه مردم شناسي و مسككوكات را خواهد داشت.

گورستان تاريخي سفيد چاه بهشهر

ديدني هاي بهشهرگورستان تاريخي سفيد چاه بهشهر

يكي از بزرگترين گورستان هاي اسلامي مازندارن با ۱۵ الي ۲۰ هزار سنگ مزار قديمي است كه قدمت آن ۷۰۰ سال است. و نكته ي جالب در اين قبرستان اين است كه شغل همه ي تدفين ها در سنگ قبرشان كنده كاري شده است.

حيات وحش ميانكاله بهشهر

ديدني هاي بهشهرحيات وحش ميانكاله بهشهر

حيات وحش ميانكاله در شمال بهشهر قرار گرفته است كه پناه گاه دو اكوسيستم با مساحت ۷۰ هزار هكتار است.
تالاب ميانكاله از مهم ترين زيستگاه هاي پرندگان خشك زي و آبزي هست. و ساليانه بيش از ۳ ميليون پرنده ي مهاجر مانند فلامينگو در تابستان و زمستان در اين تالاب زندگي ميكنند و در پاييز و زمستان جايگاه پرندگاني همچون قرقاول است.

 

گونه هاي گياهي و جانوري تالاب و شبه جزيره

ديدني هاي بهشهرگونه هاي گياهي و جانوري تالاب و شبه جزيره

در تالاب ميانكاله گونه هاي متفاوتي از گياهان و جانواران وجود دارند.گونه هاي گياهي مانند:تمشك،ازگيل،انار شيرين و ترش وحشي،سازيل،داغداغان،سپيدار،جگن،سياه تلو،علف شور،علف هفت بند.
گونه هاي جانوري شامل:گربه جنگلي،گراز، شغال،جوجه تيغي وگرگ مي باشد.
گونه هاي ماهي ها و پرندگان شامل: فلامينگو ،دراج،شاهين،كفال،ماهي سفيد،ماش،كاراس،سوف و … ميباشند.
و گونه هاي جانوردي در حال انقراض ميانكاله شامل:پليكان پا خاكستري،فلامينگو،قوي فرياد كش،اردك سر سفيد،غاز پازرد،عروس غاز،جنگر ،طاووسك و مرگونس سفيد هستند.

باغ همايون تپه ي بهشهر

باغ همايون تپه ي بهشهر شمال يكي از باغ هاي هفتگانه ي ايران است. كه حدودا ۱۰ متر مرتفع تر از ساير قسمت هاي باغ بنا شده است.
باغ همايون براي كنيزان شاه اختصاص داشت و هيچ مردي اجازه ي ورود باغ را نداشت به همين دليل حمام هاي اين باغ در ميان درختان مركبات و روي تپه قرار داشت.

 

كاخ،استخر و برج دوقلو عباس آباد

ديدني هاي بهشهركاخ،استخر و برج دوقلو عباس آباد

عمارت باغ عباس آباد در وسط درياچه و با فصله ي ۹ كيلومتري از برج هاي دوقلو در ارتفاعات البرز در ميان جنگل هاي انبوه قرار دارد.كه يكي ديدني هاي بهشهر مي باشد كه هر ساله افراد زيادي را به خود جذب ميكند.
باغ عباس آباد مجموعه اي بي نهايت زيبايي است كه شامل مخزن،سد،درياچه ي سد، باغ گل ،حمام،آسياب آبي و كاخ و دو برج آجري كه به شكل پلكاني در ۳ سطح احداث شده اند.
باغ عباس آباد بهشهر صرفا به خاطر تفرجگاه و شكارگاه پادشاه عباس صفوي تاسيس شد.

كاخ چشمه عمارت

ديدني هاي بهشهركاخ چشمه عمارت بهشهر

كاخ چشمه عمارت يكي از عظيم ترين و باشكوه ترين باغ هاي ايران است كه در جنوب شرقي باغ تپه در زمان شاه عباس صفوي ساخته شد.كه يكي ديگر از محبوب ترين ديدني هاي بهشهر محسوب ميشود.
در مناطق جنبوبي بهشر چشمه سار هاي زيادي وجود دارد كه چشمه ي عمارت از پر آب ترين آنها مي باشد.
اين عمارت دو طبقه به صورت مستطيل و مربع دارد كه در حاضر تنها يه طبقه از آن باقي مانده است.در طبقه ي همكف حوضي مربع شكل قرار دارد كه با سقفي گنبدي پوشيده شده است.در چهار طرف ضلع حوض،صفحه اي با سه ورودي با نعل درگاه قوس هلالي و سه پنجره با طاق جناقي موجود ميباشد.

كاخ صفي آباد نگين اشرف البلاد

ديدني هاي بهشهركاخ صفي آباد نگين اشرف البلاد

كاخ صفي آباد هنوز به نظر ميرسد براي رصد خانه بنا شده است.كاخ صفي آباد نيز مال شاه صفوي است كه در سلسه كوه هاي البرز قرار دارد.
نكته ي جالب در مورد صفي اباد اين است كه اين بنا را از كيلومتر ها فاصله از ورودي و خروجي شهر ميتوان ديد.

 

غار هوتو و كمربند

ديدني هاي بهشهرغار هوتو و كمربند

غارهوتو در سال ۱۹۵۱ توسط پروفسور استاني حفاري شد و لايه هاي مختلف غار كشف شد.همچنين اسكلت انسان هايي پيدا شد كه قدمت آن ها به ۷۵۰۰ سال قبل از ميلاد مي رسد.اين غار همچنين يكي ديگر از جذابترين ديدني هاي بهشهر است كه تاكنون گردشگران زيادي را به خود جذب كرده است.

براي ادامه ي مطلب جاذبه هاي شمال كليك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.