بهترين ديدني هاي قشم به همراه عكس و آدرس

با تورجور كليه ي تورهاي طبيعت گردي اصفهان را ببيميد وو انها را مقايسه كنيد

بهترين ديدني هاي قشم به همراه عكس و آدرس

بهترين ديدني هاي قشم

قشم يكي از بزرگترين و زيباترين جزيره ايست كه در خليج فارس واقع شده است. نگينه بي مثال ايران يكي از بهترين مكان هاي گردشگري است كه ميتواند هر طبيعت گرد و گردشگري را به سوي خود جذب كند. براي آشنايي و و ديدني همه جاذبه ها و بهترين ديدني هاي قشم با تورجور همراه باشيد.
البته جاذبه هاي قشم حدودا ۲۰۰ تايي ميشن كه براي گشت و گذار در آن ها بايد چند روزي را كه در قشم وقت بگذرانيد ولي ما چند تا از مهمترين جاذبه هاي قشم را معرفي مي كنيم.

جزيره ي ناز

تور قشم و هنگام از اصفهان-تور جزيره قشم و هنگام از اصفهان
از بهترين جاهاي ديدني قشم جزيره ناز است كه ۲۲ كيلومتر تا قشم فاصله دارد.جزيره ناز با عروس هاي دريايي و صدف هاي رنگارنگ در تمام فصول سال انتظار شما را مي كشد. مي‌توانيد با ماشين يا پاي پياده در اين جزيره زيبا پيش روي كنيد. اگر هم به غواصي علاقه مند هستيد ميتونيد در آب‌هاي اين جزيره لحظات خيلي زيبايي را براي خودتون رقم بزنيد. جزيره ناز حدود سه هكتار مي باشد و هيچ ساحل شني ندارند ولي صخره هايي به ارتفاع ۵ الي ۱۰ متر دور تا دور آن را در بر گرفته است.

نكته منحصر به فرد در مورد اين جزيره ، جزر و مد آن است . كه وقتي آب دريا پايين ميره يا همون جزرميشه ،ساحل جزيره ي ناز به ساحل قشم وصل ميشود و وقتي كه آب دريا بالا ميره و يا همون مد ميشه ارتباطشون قطع ميشود.

اگر هنگامي كه جزيره مد باشه به جزيره ناز سفر كنيد، نمي تونيد از اون ديدن كنيد ولي ميتونيد تو ساحل زيباي او به گشت و گذار بپردازيد يا اين كه ميتونيد يه روز ديگه رو براي گشت و گذار تو اين جزيره وقت صرف كنيد.

جزيره ي هنگام

جزيره ي هنگام-تورجورجزيره ي هنگام

يكي ديگر از بهترين ديدني هاي قشم جزيره هنگام مي باشد كه در دو كيلومتري قشم و دقيقاً در جنوب مركزي جزيره و جلوي روستاي شيب دراز قرار گرفته است.
قديمي ها به جزيره هنگام، هنيام و هنجام هم مي گفتند. از جاذبه هاي ديدني جزيره هنگام ميتونم تماشاي دسته دلفين ها و آهواني كه از سويي به سوي ديگر مي روند و لاك پشت هاي دريايي و سواحل صخره اي و شني كه ديدن آنها ادمي را به متعجب وا ميدارد،نام ببرم.همچنين ديدن ماهي گيران و تاسيسات انگليسي ها و بازارچه ي قديمي كه اثار هنري و صانيع دستي مردم جزيره در آن يافت ميشود و صداي دائم سنج و دمام هم گوشتان را نوازش ميدهد،هم ميتواند از جاذبه هاي اين جزيره ي رويايي و شگفت انگيز باشد.

جزيره ي هرمز

تور سه جزيره قشم،هنگام،هرمز از اصفهانجزيره ي هرمز

سومين جزيره هرمز است.جزيره اي با خاك قرمز كه از جاذبه هاي طبيعي جزيره ي قشم در جدول بهترين ديدني هاي قشم به علت خاك قرمز آن، ميتوان نام برد.

بكري جزيره ي هرمز به اندازه ي جزيره ي ناز و هنگام نيست،ولي خب خالي از لطف نيس. جاذبه هاي جزيره ي هرمز شامل :ساحل محيط زيست،ساحل منفق،دره ي مجسمه ها،ولي جذاب ترين ديدني هرمز تنگه ي هرمز است ،تنگه اي بلند قامت كه هنگامي كه بالاي آن مي ايستيد ميتونيد رفت و امد كشتي ها را ببينيد و از اين همه ديدني هاي قشم لذت ببريد.

جنگل حرا

تور قشم و سه جزيره ي هنگام و هرمز از اصفهانجنگل حرا قشم-تورجور

در ليست نقشه جاذبه هاي گردشگري قشم ميرسيم به بهترين ديدني هاي قشم يعني جنگل حرا ،جنگلي كه با جز رو مد دريا پديدار و ناپديد ميشود كه اين پديدار شدن ناگهاني انبوهي از درختان حرا چشم هر ببيننده اي را مجذوب خود ميكند.
علت نام گذاري حرا به دليل درختان حرا است كه ميگويند يك ايراني براي اولين بار از هند به قشم اورد.از عجايب هفتگانه جزيره قشم جنگلهاي حرا هستند كه عمري سي تا چهل ميليون سال دارند. طول اين جنگل از بندر لافت تا روستاي سهيلي كشيده شده است..عمق آب جنگل حرا يك الي ۱.۵ متر است و به همين دليل است كه وقتي آب پايين مي‌رود درخت‌ها به مدت شش تا هفت ساعت نمايان مي شوند.

بندر لافت

بندر لافت-تورجوربندر لافت

بندر لافت در شمال غربي جزيره قشم قرار دارد و در قديم جزو مركز جزيره بوده است. اما اگر ديدن خانه هاي روستايي براي تان جذاب است بندرلافت را فراموش نكنيد. قرار گرفتن بادگيرها در كوچه و پس كوچه هاي بندر لافت ، قايق ها و لنج ها، خانه هاي قديمي در ميان درختان سبز گرمسير و نخلستان‌هاي بلند، باعث جذابيت اين روستا شده اند كه اين روستا جزو يكي از بهترين ديدني هاي قشم محسوب ميشود كه ديدن آن اكيدا پيشنهاد ميشود.

دره ستارگان

تور قشم و سه جزيره ي هنگام و هرمز از اصفهاندره ستارگان قشم-تورجور

اگر راه ساحلي قشم را پيش بگيريد به روستاي بركه خلف خواهيد رسيد و با رفتن به شمال اين روستا سرزمين شگفت انگيز پر از كوه هاي تو در توي رسوبي و لايه لايه اي جلو رويتان قرار ميگيرد.
علت دالان ها و ستون ها و حفره هاي تودرتوي كوه ها باد ها و طوفان هاي شديد در گذشته بوده است. اگر از دالان هاي تو در تو عبور كنيد و سري به سوي آسمان بالا ببريد و آسمان آبي را كه در ميان كوه هاي سر به فلك كشيده اند ببينيد،ميتونيد تمام اين شگفتي و زيبايي را درك كنيد.
علت نامگذاري دره ستارگان اين است كه در قديم معتقد بودند حدود دو ميليون سال پيش ستاره اي از آسمان به زمين افتاد كه باعث شد سنگ و خاك و ماسه ها را به شكل عجيب و غريبي در بيايند‌.

تنگه چاهكوه قشم

تنگه ي چاهكوه در قشم-تورجورتنگه ي چاهكوه در قشم-تورجور

اين تنگه در ۷۰ كيلومتري شهر قشم و كنار روستاي چاهوي شرقي واقع شده است كه يكي از بهترين ديدني هاي قشم به حساب مي آيد وقتي به اين دره وارد مي شويد انگار به دنياي پر از وهم خيال پا مي گذاريد. اين دره پر از چاه هاي زياد با عمق كم است كه در قديم روستاييان براي ذخيره آب اين چاه ها را مي كندند كه عمق هركدام به ميليون ها سال پيش قبل برميگردد و علت نامگذاري اين تنگه همين مورد است.

غار خربس

غار خربس-تورجورغار خربس

غار خربس طبق نظر كارشناسان مربوط به دوره مادها است. اين غار در جنوب جزيره قشم در فاصله ۱۵ كيلومتري واقع شده است و حاصل چين خوردگي هاي رشته كوه زاگرس مي باشد. گفته شده است كه در قديم اين مكان جذاب و رمزآلود مكاني براي پرستش مهر و الهه ميترا بوده است و يا مكاني براي نگهداري از استخوان مردگان و يا پناهگاه مردم روستا در مقابل حمله دزدان دريايي بوده است.

خريد از بازار درگهان قشم

خريد از بازار درگهان قشمخريد از بازار درگهان قشم

درگهان بندريست كه در قسمت غربي قشم و در ۳۰ كيلومتري آن واقع شده است.
از گذشته تا به امروز مكاني براي تجارت مهمترين بندرگاه تجاري در سراسر ايران است ،اين شهر در ايام تعطيل پذيراي مسافران بوده است كه راغب هستن سوقاتي هاي ارزان از قشم بخرند.

از جمله مهم ترين مراكز تجاري در آن ميتوان به مرواريد،صدف،اطلس،دو دلفين،زمرد،بازار بزرگ قديم و نگين اشاره كرد.

ادامه ي مطلب بهترين ديدني هاي قشم كليك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.