بهترين ديدني هاي قزوين

با تورجور كليه ي تورهاي طبيعت گردي اصفهان را ببيميد وو انها را مقايسه كنيد

بهترين ديدني هاي قزوين

كليساي كانتور

كليساي كانتور قزوينكليساي كانتور

حالا در كوچه بن بست به دنبال عبادتگاهي از جنسي ديگر هستيم به راستي چه كسي فكرش را مي كند كه لابلاي اين كوچه پس كوچه هاي مسلمان نشين يك كليسا جاخوش كرده باشد. اين كليسا يكي از  بهترين جاذبه هاي قزوين است،كه نامش كليساي كانتور است كه فرم چليپايي و گنبدش مرا ياد كليساي كاخ كرملين مي اندازد. اين كليسا يادآور اشغال ايران توسط بيگانگان پس از جنگ جهاني دوم و حوادث تلخ پيرامون آن است كه تاريخ سرزمين ما را دگرگون كرد. كليسا به‌دليل برج نسبتا بلندش كه ۱۱ متر ارتفاع دارد به برج ناقوس نيز شهرت دارد.از ديدن اين كليسا كه جزو جذابترين جاهاي ديدني قزوين است،چشم پوشي نكنيد.و خودتان با چشم خودتان در تاريخ غرق شويد.

در محوطه كليسا دو سنگ قبر وجود دارند كه يكي متعلق به خلباني است كه بر اثر سقوط هواپيماي جان باخته و ديگري از آن مهندس راهسازي است. اين كليساي خفته در تاريخ روزي براي خودش برو بيايي داشته و اشغالگران روسي و خانواده هايش فرايض ديني خود را در آن به جا مي آوردند.
امروز اما ديگر صداي ناقوس كليسا كسي را به عبادت فرا نمي خوانند و كليساي كانتور در سكوت و خاموشي خود به نظاره تاريخ نشسته.

 

بازارهاي قزوين

بازارهاي قزوينبازارهاي قزوين

حالا نوبتي هم كه باشد نوبت بازديد از قلب تپنده شهر يعني بازار است سابقه بازار در قزوين به بيش از هزار سال بر مي گردد يعني از همان ابتداي شكل‌گيري شهر.
ولي مجموعه بازار قزوين به معناي واقعي اش در دوره صفويه و همزمان با پايتخت شدن آن شكل گرفت كه بعدها در دوره قاجاريه رونق بسيار يافت.بازار يكي از محبوب ترين جاهاي ديدني قزوين مخصوصا براي خانم ها مي باشد.
بازار داراي گذرگاه‌هايي است كه به مسجد مكتب خانه، كاروانسرا، گرمابه، آب انبار، تيمچه ، قيصريه و … گشوده مي شود. كه البته هيچكدام از آنها كاربرد سابق را ندارند.

يكي از مهم ترين فضاهاي بازار سراي سعدالسلطنه مي باشد كه به دستور سعدالسلطنه حاكم وقت قزوين ساخته شده. مسجد النبي يا مسجد شاه هم يكي ديگر از فضاهايي است كه از طريق گذرگاه هاي بازار مي‌توان به آن راه يافت،هر راسته از اين بازار به صنفي خاص تعلق داشته و صنعتگران، هنرمندان، غزازان، داروفروشان و… هر يك مخصوص خود به كسب و كار مشغول بودند اما امروز نه صداي چكش آهنگر و مس گري در اين دالانها مي پيچد ونه هيچ شيشه گر و سفالگر و بافنده هنرش را به خريداران عرضه مي كند حالا همه غرفه هاي بازار توسط كالاهاي چيني قبضه شده‌اند.

براي ادامه مطلب روستاهاي ديدني قزوين كليك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.